5 Ocak 2015 Pazartesi

"It's Okay, That's Love" (2014)



Oyuncular




İlk defa bir diziyi tamamlamadan blogda yazmaya karar verdim. İzledikçe de bu yazıyı güncelleyeceğim. En son 9. bölüme kadar izledim ve birkaç anlamlı kısımı ve diziye dair yorumumu yapacağım.

Dizi genel olarak psikoloji üzerine doktorluk yapan ancak kendileri de birer psikolojik vaka olan kişilerin üzerine. Başrol karakterleri de en derin sorunları yaşayanlar belki de. Ji Hae Soo annesinin küçüklüğünde bir başka adamla yaşadığı yasak aşk yüzünden aşktan nefret eden biri olarak büyümüştür. Bu tür şeyler ona göre değildir. Jang Jae Yul ise küçüklüğünde üvey babasından yediği dayaklara bir gün katlanamaz ve onu bıçaklar. Aslında abisi Jang Jae Beom mu kendisi mi bıçakladığı şimdilik meçhul. Jang Jae Yul çok ünlü ve zengin bir yazardır. Aynı zamanda radyo DJ'liği yapmaktadır. Saplantı türünde bir hastalığı vardır. Ama bu sadece görünen hastalığıdır. Odasını ve renkleri hep aynı düzende inşaa ettirir. Küçüklüğünde yaşadığı bazı olaylar yüzünden yatakta uyuyamaz. Sadece kendi dizayn ettiği banyosunun küvetinde yatabilmektedir. Jang Jae Yul'ün abisi haksız yere hapis yatıyordur. En azından şimdiye kadar izlediğimize göre öyle gözüküyor. Annesi küçük kardeşini daha çok sevdiği için suçu abisinin üzerine yıkarak onu kurtardığını düşünüyor. Bunun içinde doktor Jo Dong Min'den yardım alıyordur. Park Soo Gwang'da strese girdiğinde garip garip tikler oluşan bir hastadır. Ji Hae Soo, Jo Dong Min ve Park Soo Gwang aynı evde kalıyordur. Daha sonra onlara Jang Jae Yul'de katılacaktır. Aslında evin sahibi de Jang Jae Yul'dür. Genel itibariyle bütün karakterler aşk ve ilişkiler üzerine sıkıntı yaşıyor. Tek çözümlenmemiş kalan cinayeti kimin işlediği.

Dizinin sorunları çözme yöntemi çok iyi. Adeta gerçek bir psikolojik öğreti dizisi gibi. Ondan kısa bir örnek vereceğim daha sonra ama dizimizin ana karakterlerinin üzerinden gidelim önce.

Jang Jae Yul en başından beri psikolojik sorunları olsa da bize adeta bir melek gibi tanıtılıyor. Öyle ki psikoloji doktoru olan Ji Hae Soo bazı şeyleri ondan öğreniyordur. Hastalarına da bu şekilde çözümler üretiyordur. Bu en sonunda zaten önceden onun yazarlığına hayranlık duyan Ji Hae Soo için hayranlığını daha da ileri götürmesine ve aşık olmasına neden olacaktır. Zaten en başından beri de Jang Jae Yul ona aşıktır. Kovalayan taraf hep o olmuştur.

Jang Jae Yul'ün derin hastalığının şu an kimse farkında değil. Tahminime göre kendi küçüklüğünü gördüğü Han Gang Woo onun hayali karakteri. Diğer insanlara da ondan söz ediyor ama şu ana kadar onu gören olmamıştır. Çünkü hayalinde canlandırdığı biridir. Bu çocuk devamlı ona deneme yazıları getiriyordur. Jang Jae Yul'de hiçbirini beğenmiyordur ama yazmaya devam etmesini teşvik ediyordur. Devamlı üvey babasından dayak yiyen Han Gang Woo'ya destek oluyordur. Dediğim gibi kendi küçüklüğünü yeniden yaşıyor gibi bir şey.

Şimdi biraz gülme zamanı. Ji Hae Soo algıda seçicilik durumu yaşıyor alttaki videoda. Jang Jae Yul'ün ona yaptığı şeyler başkasına yaptığında aklına geliyor ve sinirleniyor :)





9. bölümden duygusal bir sahne

Tavsiye: Göz yaşlarını daha net görebilmek için yeni sekmede açın
Güzel bir şiir alıntısı. Jang Jae Yul'ün annesi ve Ji Hae Soo'nun en sevdiği satırları birbirlerine aktarması sırasında ortaya çıkıyor.

Bir çiçek sarsılmadan nerede filizlenebilir ki?

Bir aşk sarsılmadan nerede filizlenebilir ki?

Hayat da böyledir işte.

Güzel bir manzara demiştim ki onlar da aynı şeyi söyledi.


Son olarak anlamlı bir kesitle yazımı şimdilik sonlandırıyorum. İleride güncellemelerle görüşmek üzere.



Az önce finali yaptım (21.01.2015) ve tahmin ettiğim şeyler gerçekleşti. Bölümleri sıkmadan izlediğim ender dizilerden biriydi. 

Finalden bir önceki bölümde iyice duygusala bağladılar ama ben ya hadi geçin şunları diyordum o esnada. Gereksiz geldi nedense. Fazla uzatılmıştı o kısımlar sanki. Finali de Kore yapımlarında görmeye alışık olduğumuz 1 yıl bir taraf bir yere gider sonra yine gelir buluşurlar türündeydi. Bu bakımdan bir klişe içeriyor. Son dakikaya kadar heyecanı sabit tutmak için bir yöntem olarak kullanılıyor başka da bir açıklaması yok. Her şeye rağmen iyi bir diziydi. Kendi gençliğini gördüğü Kang Woo ile görüşmesi güzeldi. Ji Hae Soo önceden hastalarında Jang Jae Yul'un yöntemlerini kullanarak çözüme ulaşıyordu bu sefer kendi yöntemiyle onu iyileştirdi. Sonunda doktorluğunu gösterdi yani.

Örnek olarak bu diziye benzer başka bir dizi veremediğim için yerini diğer dizilerden ayrı tutuyorum. Şimdilik bu türdeki dizilerde bir adım önde olacak hep. Bugün başlayan Hyde Jekyll, Me dizisi de bu türde olacak. Şimdilik onu izlemeyi düşünmüyorum ama kadrosu sağlam.

Dizide dikkat çeken repliklerden biri de şuydu.

Merak ediyorum da... ne zamana dek böyle mutlu olacağız?

Ayrılırsak neden ayrılırız acaba?

Ailelerin karşı çıkması?

devamı da şu şekilde :)




Başta Davichi'nin dizi için seslendirdiği parça olmak üzere güzel şarkılar da vardı. Son olarak onu paylaşıp bu dizi de emeği geçen herkese ve çevirmenlerimize bir teşekkür ile yazımı sonlandırıyorum. Görüşmek üzere.

5 yorum:

emine dedi ki...

"Hyde Jekyll, Me"yi henüz izlemedim ama "Kill Me Heal Me" var şu anda It's Okay'e daha yakın gördüğüm. Hastalıklar farklı olduğu için daha farklı bir çizgide ilerliyor ama psikoloji türünde değerlendirecek olursak o da başarılı bir giriş yaptı bence. Oyuncular da gayet iyi.
Gerçi, dediğin gibi ilk olduğu ve gerçekten kendine özgü bir havası olduğu için It's Okay her zaman diğerlerinden bir adım önde olacak bence de.
Yazı için de ellerine sağlık, özlem giderdim biraz. :)

Neo dedi ki...

Emine yorum için teşekkürler öncelikle. Kill Me, Heal Me'nin konusunun böyle olduğunu bilmiyordum. Bugün bir haber gördüm bununla ilgili. Hyde Jekyll, Me dizisinin Kill Me, Heal Me dizisinden çalıntı yapmakla suçluyorlarmış. Demek bu yüzdenmiş. Sen de şimdi yazınca parçalar birleşti. Anladığım kadarıyla Kill Me, Heal Me dizisini tavsiye ediyorsun :) Kim bilir belki izlerim onu da. Bir nebze özlemini giderebildiysen ne mutlu bana. Rica ederim :)

emine dedi ki...

Genelde benzer konular işlenince böyle dedikodular yapılıyor. Zaman yolculuğu modalı zamanlarda Dr. Jin ve Faith dizilerinde, sevdiği kişinin yerine hapse girip sonra terk edilen kişi hikayesi üzerine de Nice Guy ve Yawang dizilerinde de aynı dedikodular döndü ama izleyince sadece çıkış noktalarının aynı gerisinin çok farklı olduğunu gördük. Bence bu iki dizi de aynı olacaktır. Biri çift kişilik işlerken öteki 7 kişilik işliyor zaten.
KMHM ilk 4 bölümde beğenimi aldı. Eksikler, abartılar, Kore klişeleri mevcut ama yine de en azından şimdilik tavsiye edebileceğim bir dizi. Bir ara değerlendirmeye al bence. :)
Öteki diziyi şimdilik ben de izlemeyi düşünmüyorum ama vazgeçer de izlersem onun için de fikrimi belirtirim.

Serra Akın dedi ki...

Sevdiğim dizi ya da filmler hakkında yorum okumayı hep sevmişimdir. Bu blogda da çok takılırım ama sanırım ilk yorumum olacak. Becerebilirsem göndermeyi tabii *.* Öncelikle yorum için teşekkürler, zevkle okudum. İzlerken de zevkle izledim ve çok sevdim diziyi. Evet, son kısımda gereksiz uzatmalar vardı ben de katılıyorum ama genel itibariyle güzel bir diziydi. Eşsizdi, orjinaldi, remake değildi en azından :D - ya da öyle mi ki? Korelilere güvenemiyorum bu konuda- Jo In Sung benim en favori oyuncum zaten. Bu diziden sonra hayran sayısının artmasını kıskansam da bir yandan da mutlu oluyorum :P Aynı konulu yeni dizilere gelince; Kore'de bir konu rağbet görünce aynı konunun farklı versiyonlarının çekilmesinden cidden gına geldi. -_- Japon ve Tayvan dizilerinin remake'lerinden de gına geldi. Hyun Bin hatırına belki yeni dizisine bir bakarım ileride ama şu an izlemeyi düşünmüyorum. IOTL'dan sonra dizi de izlemedim açıkçası. İzlemeye değer bir dizi de göremiyorum. Görürseniz öyle iyi bir dizi bana haber verin ^^

Neo dedi ki...

Serra yorum için teşekkürler :) Söylediklerinin tamamına katılıyorum ve aynı şekilde ben de henüz yarım kalan Kore dizilerini bile izlemedim bu diziden sonra. Senin gibi ben de iyi bir dizi çıkar diye bekliyorum. Bakalım izleyenlerin yorumlarına göre izleriz biz de. Reklamını da yaparız gerek twitter'dan gerekse buradan. Takipte kalmaya devam :)

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts