12 Temmuz 2016 Salı

Gantz: Part 1 (2011)

Gantz: Part 1




Oyuncular

Trailer

İlk önce manga daha sonra da animesi yapılan Gantz bu sefer de film olarak vizyona girdi. Konusu oldukça ses getirici bir macera.

Kei Kurono kendi halinde bir lise öğrencisidir. Bir gün metroda rayların üzerine düşen birini görür. Hiç kimse yardım etmiyordur. O da ben niye yardım edeyim diye içinden geçirirken raylara başka bir genç atlar. Sarhoş adamı kurtarmak için etraftan yardım ister. Tren yaklaşıyordur ve kimse yardım etmiyordur. Kei Kurono yardım isteyen kişinin çocukluk arkadaşı Masaru Kato olduğunu fark eder. Masaru Kato'da kalabalık içinde onu fark eder ve yardım etmesini söyler. Pek niyeti olmasa da sonunda o da raylara atlar ve adamı çıkarmaya çalışırlar. Tam çıkaracaklarken tren gelir ve onları biçer. O anda bir şey olur ve trenin çarptığı kişiler yok olur. Sanki hiçbir şey olmamış gibi herkesin gözleri önünde yok olmuşlardır. Görenler bunu herkese anlatır ve haberlere kadar çıkar. Normal hayatta bunlar oluyorken onlar kaza anından itibaren bir odaya ışınlanmışlardır. Siyah bir kürenin olduğu bir odaya. Kendisine Gantz ismini veren bu küre nedir acaba? Odaya ışınlananlar neler olduğunu anlamaya çalışırken Gantz faaliyete geçer ve onlara belli görevler verir. Eğer bunları yerine getirip 100 puan toplarlarsa yeniden hayata dönebileceklerdir. Teoride onlar artık ölüdür. Bazısı intihar etmiş bazısı silahla vurulmuş olduklarını bilerek o odaya ışınlanmışlardır. Yani hepsi tam da ölüm anında oraya ışınlanmışlardır. Yeni bir şans için birbirleriyle mücadele etmek zorundadırlar. Kendilerine belli silahlar ve hasar almalarını engelleyen ve üstün güçler veren bir kıyafet verilir. Belli bir süre içinde verilen görevi yerine getirip yaratığı öldürmek zorundadırlar. Başaramazlarsa öleceklerdir. Ya saklanıp oradaki hayatlarını koruyacaklar ya da yaratığı öldürüp puan kazanacaklardır.

Kafa kurcalayıcı ve bir o kadar da ilginç bir bilim kurgu Gantz. Daha sonraki serilerde mantıklı cevaplar veriliyor. Onları da yazacağım daha sonra.

0 yorum:

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts