18 Şubat 2012 Cumartesi

Fetih 1453 (2012)

Conquest 1453




Yönetmen: Faruk Aksoy
Yapım Yılı: 2012
Süre: 160 dakika
Türü: Aksiyon, Macera, Dram
Müzik: Oğuz Kaplangı
Senaryo: Atilla Engin, İrfan Saruhan (Senarist)
Yapımcılar: Faruk Aksoy, Faruk Metin
Nam-ı Diğer: Conquest 1453






Oyuncular: Devrim Evin (Sultan II Mehmed)
İbrahim Çelikkol (Ulubatlı Hasan)
Dilek Serbest (Era)
Cengiz Coşkun (Giovanni Giustiniani)
Erden Alkan (Çandarlı Halil Paşa)
Recep Aktuğ (Constantine XI)
Raif Hikmet Çam (Akşemseddin)
Naci Adıgüzel (Gruk Notaras)
Sedat Mert (Zaganos Paşa)
Mustafa Atilla Kunt (Şahabettin Paşa)
Özcan Alişer (Saruca Paşa)
Yılman Babatürk (İshak Paşa)
Murat Sezal (İsa Paşa)
Faik Aksoy (Karaca Paşa)
Hüseyin Santur (Baltaoğlu Süleyman Paşa)
Namık Kemal Yiğittürk (Molla Hüsrev)
Öner As (Molla Gürani)
Halis Bayraktaroğlu (Kurtçu Doğan)
İzzet Çivril (Kardinal İsidor)
Ali Rıza Soydan (Papa Nicholas V)
Şahika Koldemir (Gülbahar Hatun)
Songül Kaya (Emine Hatun)
Adnan Kürkçü (Papaz Genadius)



Filmin konusuna çok fazla girmeyeceğim zaten çoğu kişi biliyordur. İstanbul'un 1453 yılında fethedilişini anlatıyor film.


Olaylar olduğu gibi filme yansıtılmış. Saptırma filan olmadığı için en başta artı puan alıyor. Çünkü biz türkler tarihin saptırılarak aktarılmasından hoşlanmıyoruz. Bunun yüzünden saçma sapan muhabbetler dönüyor ortalıkta. 17 milyon dolar harcanarak çekilen film hakkını veriyor. Kıyafetler, silahlar, sesler tam anlamıyla olmuş. Çok az da olsa beğenmediğim kısımlar vardı. Bazı mekanlar çok yapmacık durmuş. Bilgisayar destekli olduğu belli oluyor. Film çok uzun olduğu için mutlaka verilen arayı değerlendirin yoksa benim gibi darlanırsınız. Yeri değil ama sinemada uyuz olduğum şeyleri yazmazsam duramam. Taksim AFM'de izledim filmi. Ne zaman bir sinemaya gitsem arkama bir kadın oturur ve illa o bacaklarını bir o yana bir bu yana üst üste atarak benim koltuğu tekmeler filme konsantre olmamı engeller. Deliriyorum böylelerine. Ulan benim bacaklarım nerdeyse herkesten uzun ben milleti rahatsız edici şekilde koltuklarını gidipte tepiklemiyorum. Çok rahat sığıyorum. Sizin derdiniz ne anlamıyorum ki? Birde yanımda iki tane tip vardı devamlı bir telefonla uğraşıyorlardı. Bir o alıyor bir o. Işığı gözüne vuruyor konsantrasyonun yerlerde yine. 


Neyse bu serzenişlerimden sonra konuya dönelim. Filmin sonunu çok çabuk oldu bittiye getirmişler. Mekanlardaki yapmacılık ve bu aceleye getirilen sonu yüzünden filmden 1 puan kırdım ve 9 puan verdim. Hollywood filmlerini aratmayacak güzel savaş sahneleri var. Osmanlıyı doğru bir şekilde aktarmaları da güzel olmuş. Biraz görsel ile yazımı sonlandırmadan önce mutlaka izleyin diyorum. Ama arkanızdaki sağınızdaki solunuzdakileri iyi seçin :) Toplu halde filan gidin ne bileyim.


Not: Film Türkiyede 980 salonda birden yayınlanıyor. Salonlar her yerde tıklım tıklım. Filme dünya çapında çok yoğun ilgi var. Yayınlanacağı ülkeler bir hayli fazla. Almanya, Hollanda, Belçika, Endonezya, Malezya, Rusya, Arnavutluk, Sırbistan, Bosna-Hersek, Makedonya, Yunanistan, Tayland, Güney Kore, Japonya ve Amerika bunlardan bazıları.




16 yorum:

şizo-mizo dedi ki...

merak ediyorum bu filmi.. epey reklamı yapıldı malum.. ama sinemada izleyemeyeceğim, yaşadığım şehir yüzünden.. bu yüzden internete düşmesini bekleyeceğim el mahkum.. (korsana hayır)

bu arada o koltuk sorunu beni de sinir eder.. ama uyarımı yaparım.. dayanamam yani.. hele ki otobüs ve uçakta olunca tepem atıyor iyice.. koluna bacağına sahip olamayan insanlara sahibiz ne yazık ki!

Neo dedi ki...

Film çok iyi. Recep İvedik'i geçmesini temenni ediyorum açıkcası. Koltuk olayına gelince maalesef öyle. Dayanamadım ben de zaten :) Devamlı kafamı çevirip arkama baktım ama kadın anlamıyor yada inadıma yapıyordu. En sonunda sesli şekilde tepki verince daha da yapmadı.

Ata dedi ki...

sinema salonunda o telefon kurcalama olayına nasıl fitil oluyorum anlatamam...
madem telefon kurcalayacan girme kardeşim sinema salonuna!!!

sırf o yüzden iki yıldır sinemaya gitmiyorum...

Neo dedi ki...

En güzeli hocam :) Paşa paşa evde izleyin. Ben de çok sık gitmiyorum zaten. Rahat izleme ortamı olmuyor. Her seferinde bir aksilik çıkıyor illa ki.

tarih84 dedi ki...

izlememe taraftarıyım ama yanlı değil de objektife yakın izlenimi uyandırısa ancak sinemaya gidip izlerim, benim ağzım çok yandı tarihi filmlerden. 17 milyon dökmeyi bilmişler de oyuncu seçememişler doğrusu adam mı kalmadı yeni çıkış dğil de oyunculuğu ispatlanmış onlarca yetenek var bilemiyorum bir yandan iyi bir yadan kötü tonla şey var.

canlina dedi ki...

Bugün gidicem bu filme:)
Son gittiğim filmlerden biri altyazılıydı önümdekide baya uzun olduğu için altyazı okuyacağım diye neler çekmiştim başım bi sağa bi sola gidip geldi :/ Umarım o çevremdeki insanlar kısa boylu sessiz sakin tipler olur bu sefer.
Bu kadar çok ülkede gösterilmesine de sevindim:)

ScaffoldingPole dedi ki...

Filmi henüz seyredemedim ancak TV'de yapılan yorumları izledim. Genel olarak iyi bulunuyor. Ancak... Ulubatlı Hasan'ın çok fazla ön plana çıkarılması (ki onunla ilgili kesin kaynaklar yok, sancağı dikmesi de buna dahil) yanlış olmuş. Gereksiz bir aşk sahnesinden bahsediliyor. Eğer gerçekten bahsedildiği gibi bir şey varsa ne amaçla böyle bir şeye ihtiyaç duyulduğunu anlamıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam Mustafa Armağan'ın katıldığı bir programda izledim. Ulubatlı Hasan'ın Julien ile; Fatih Sultan Mehmet'in de Konstantin ile kılıç sahnesi varmış. Yapımcılar hikayenin gidişatına göre gerçekleri değil de duyguları katmışlar sanırım. Bahsedildiği gibi Konstantin'i çok korkak ezik biri gibi gösterdiler ise bence de çok büyük bir yanlış yapılmış. Beyazıt Akman'ın "Dünya'nın İlk Günü" adlı kitabını okuduktan sonra (okumayanlara tavsiye ederim) beklentilerim daha da fazla oldu açıkçası. Gemilerin karadan yürütülmesi sahnesinin vasat kaldığı söyleniyor. Ancak lağımcılarla ilgili sahne oldukça başarılı bulunmuş. Bu filmi Türklerin çekmesine çok sevindim. Seyrettikten sonra da yorum yaparım :)

çizgili bayankuş dedi ki...

Uzun zamandır beklediğim bir filmdi.Açıkçası ülkemizde yapılan niteliksiz tarihi film ve dizilerden sonra korka korka gittim. Fakat gerçekten harika bir yapımla karşılaştım. Osmanlı ruhunu yansıtmak olsun, tarihimizle barışık olması,görüntü ve oyunculuk kalitesi ön yargılarımı yıktı geçti. Tabi böyle bir destanı 3 saate sığdırmak kolay olmadığından bazı eksiklikler ve hızlı geçilmiş detaylar vardı. Yine de bu filmin Türk sinemasında bir devrim niteliğinde olacağını umuyorum.Bütün salonun film bittiğin de bir elden alkış tutması da cabasıydı ^^ Sinema da izlenmesi de önemle rica olunur, hem böyle bir yapıma saygı gereği hem de böyle yapımların devamlılığını sağlamak açısından üzerimize düşeni yapmış oluruz.

Unknown dedi ki...

Merak ettim filmi iyice. Bu hafta sonu arkadaşlarla gidecektik diğer haftasonuna kaldı. Bizim yapımımız olduğu için biraz tereddütlüyüm bazen fragmanlar yanıltıcı olabiliyor :)

Dipnot: O telefonlarla uğraşanlara bende kıl oluyorum :) Film bitene kadar o telefona bakmasalar ölürler sanki...

Neo dedi ki...

@canlina gidebildin mi filme? Benim gittiğim salon biraz dikti o yüzden boy sorun olmadı. Güzel ayarlamışlardı onu. Ben asıl yurtdışından gelecek tepkileri merak ediyorum zaten :)

@ScaffoldingPole haklısın. Ulubatlı Hasan için dediklerine katılıyorum. Tek amacı olabilir kahramanlığını perçinlemeye çalışmışlardır. Seyirciyi gaza getirmek için yapılmış olabilir. Yine aşk olmadan olmaz demişlerdir :) Konstantin'i çok korkak değil de ciddiye almaz göstermişler. Gemilerin karadan yürütülme sahnesini ben atladıklarını bile düşündüm bir ara ama sonlara doğru onu da gösterdiler. İzlediğinde yorumunu beklerim yine :)

@çizgili bayankuş benim izlediğim yerde öyle bir şey olmadı :) demek ki herkes duygularını içine gömmüş. Ben Bayazıt'ın babasına sarıldığı sahnede duygulandım sadece. Türk sineması için önemli bir adım olacak tabii ki bu. Hakkı verilerek yapılmış çünkü. (Çok ufak eksiklikler dışında)

@Missy JYJ Fragmanı yanıltıcı değil başarılı bir film olmuş. Sinema kültürünün olmadığı insanlarla dolup taşacaktır bu filmde elbette ki. Normal karşılamak lazım sanırım.

Uitwaaien dedi ki...

ımdb puanı 9.3 olarak açıklandı..cidden bende merak etmeye başladım.

Neo dedi ki...

Oo süper :) Haber için teşekkürler. En kısa zamanda izlemelisin bence. Zamanla puanı düşecektir ama isterse 10 olsun imdb'de top 250'ye alınmaz. Ayrı kriterleri var sanırım bunun için.

canlina dedi ki...

dün akşam gittim filme:)Yalnız yine eksik dua etmişim çevremdekiler fena değildi ama baya önlerdeydik.Az daha önde olsam boynum tutulup kalırdı kesin filmin sonunda:)
Bu arada filmi çok beğendim ve yazdıklarına aynen katılıyorum..

Dönence dedi ki...

Filmle ilgili genel izlenimler iyiyken Yılmaz Özdil Epeyce eleştirmiş..Taklid sahnelerden bahsediyor. Filmi izlemediğim için bilemiyeceğim
Bu arada mimde senide yazdım..

Neo dedi ki...

Eleştirilmeyen film mi var ki :) Teşekkürler. Bu aralar biraz yoğunum o yüzden yazsam bile geç yazabilirim.

Aysemiin dedi ki...

Nihayet filmi izleyebildim ben de ve önyargıları bir kenara bırakıp sırf şanlı tarihimizin hatırına bu filme gidilmeli diyor ve bu filme gitmek bir vatandaşlık görevidir diye ekliyorum :)İzlemeden oyuncular için yorum yapanlara üzülüyorum, bence hepsi muhteşemdi ve rollerine cuk oturmuşlardı. Sevgili @çizgili bayankuş arkadaşım çok güzel özetlemiş filmi, "Sinemada izlenmesi de önemle rica olunur, hem böyle bir yapıma saygı gereği hem de böyle yapımların devamlılığını sağlamak açısından üzerimize düşeni yapmış oluruz." bu sözüne sonuna kadar katılıyorum ^^
Kendi yorumuma gelince; milli duyguları her daim üst düzeylerde olan bir gazi çocuğu olarak filmin çoğunu gözlerim nemli izledim. Evet, belki bazı eksik yönleri vardı, Fetih anı kısaca geçiştirilmişti, Ulubatlı Hasan çok ön plandaydı, aşk meselesini sıkıştırmak yersizdi belki ama bunların hiçbiri bence büyük bir eksiklik değildi, böyle kaliteli bir film yaptığımızı göz önünde bulundurursak bu tip ufak tefek eksikleri de görmezden gelebiliriz. Filmi acımıasızca eleştirenlerin de maksatlarını anlayabilmiş değilim, filmde Türkleri barbar gösteren bir sahne yoktu hatta hristiyanları kötü gösteren, küçümseyen bir sahne de göremedim. Gayet objektif bir gözle tarihimiz yansıtılmış ve bundan önceki film ve dizilere nazaran tarihe riayet edilip senaryoda değişiklik yapmaktan kaçınılmış. Ayrıca şu taklit olayına gelince, şahsen ben birebir ve abartılı taklit falan görmedim. Sırf eleştirmek adına eleştirenlerin yorumlarını fazla ciddiye almayın, onlardan etkilenmeyin ve mutlaka gidip bir sinemada izleyin diyor ve tekrar ediyorum; bu filmi izlemek vatandaşlık görevimizdir :) Ve umarım şanlı tarihimizi anlatan böyle kaliteli filmler çekilmeye devam edilir çünkü bizde fazlasıyla malzeme var :)

Yorum Gönder

Newer Posts Older Posts